Język polski w komunikacji społecznej
studia pierwszego stopnia
forma: studia stacjonarne
profil studiów: ogólnoakademicki
czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
tytuł zawodowy: licencjat
dyscyplina wiodąca: językoznawstwo
Jedyny w Polsce interdyscyplinarny kierunek, który łączy nowoczesne kształcenie humanistyczne z zakresu językoznawstwa, komunikacji interpersonalnej i publicznej, wiedzy o kulturze i literaturze, z przedmiotami nauk społecznych – medioznawstwem, psychologią i elementami socjologii.
W programie studiów położono nacisk na kształcenie umiejętności i kompetencji, szczególnie w zakresie:
komunikacji interpersonalnej, publicznej i medialnej, umiejętności retorycznych – skutecznej perswazji i argumentacji,
tworzenia skutecznych relacji interpersonalnych, strategii komunikacyjnych,
negocjacji oraz kształcenia postaw asertywnych, umiejętności analitycznych w zakresie interpretacji zjawisk komunikacyjnych w mediach i nowych mediach.
Zdobyte na naszym kierunku umiejętności i kompetencje pozwolą Ci na podjęcie pracy w:
mediach (prasa, radio, telewizja, serwisy internetowe, media społecznościowe),
agencjach reklamowych i działach promocyjno-reklamowych instytucji i firm
wydawnictwach, agencjach public relations (PR), działach human resources (HR),
firmach doradztwa personalnego (prowadzenie szkoleń w zakresie strategii komunikacyjnych, negocjacyjnych w biznesie).
Język polski w komunikacji społecznej
studia drugiego stopnia
forma: studia stacjonarne
profil studiów: ogólnoakademicki
czas trwania: 2 lata (4 semestry)
tytuł zawodowy: magister
dyscyplina wiodąca: językoznawstwo
Jeśli chcesz połączyć polonistykę z dziennikarstwem, językoznawstwo z psychologią, wiedzę o kulturze z elementami socjologii, teorię z praktycznym zastosowaniem – te studia są dla Ciebie.
W programie studiów położono nacisk na kształcenie umiejętności i kompetencji w zakresie:
komunikacji interpersonalnej, publicznej i medialnej,
umiejętności retorycznych – skutecznej perswazji i argumentacji,
tworzenia skutecznych relacji interpersonalnych – umiejętności negocjacyjnych i asertywnych,
strategii komunikacyjnych, tworzenia i edycji tekstów,
umiejętności analitycznych w zakresie interpretacji zjawisk komunikacyjnych współczesności, w tym w mediach.
Program studiów przewiduje 120-godzinne praktyki zawodowe w miejscach takich jak: urzędy państwowe i samorządowe, instytucje medialne i wydawnicze, ośrodki kultury i oświaty, działy reklamy, promocji i public relations, działy zarządzania zasobami ludzkimi oraz szkolenia umiejętności komunikacyjnych w instytucjach państwowych i prywatnych firmach.
Zdobyte umiejętności i kompetencje pozwolą Ci na podjęcie pracy w instytucjach życia publicznego i w prywatnych firmach, w tym:
agencjach reklamy i public relations (PR),
firmach doradztwa personalnego i działach human resources (HR),
firmach zajmujących się prowadzeniem szkoleń w zakresie strategii komunikacyjnych i negocjacyjnych w biznesie,
mediach (prasa, radio, telewizja, serwisy internetowe, media społecznościowe),
instytucjach kulturowych i oświatowych oraz wydawniczych,
instytucjach zajmujących się komunikacją i współpracą międzynarodową.