Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Oferta Dydaktyczna

Język polski w komunikacji społecznej 
studia pierwszego stopnia 
forma: studia stacjonarne 
profil studiów: ogólnoakademicki 
czas trwania: 3 lata (6 semestrów) 
tytuł zawodowy: licencjat 
dyscyplina wiodąca: językoznawstwo  

Jedyny w Polsce interdyscyplinarny kierunek, który łączy nowoczesne kształcenie humanistyczne z zakresu językoznawstwa, komunikacji interpersonalnej i publicznej, wiedzy o kulturze i literaturze, z przedmiotami nauk społecznych – medioznawstwem, psychologią i elementami socjologii. 

W programie studiów położono nacisk na kształcenie umiejętności i kompetencji, szczególnie w zakresie: 
komunikacji interpersonalnej, publicznej i medialnej, umiejętności retorycznych – skutecznej perswazji i argumentacji, 
tworzenia skutecznych relacji interpersonalnych, strategii komunikacyjnych, 
negocjacji oraz kształcenia postaw asertywnych, umiejętności analitycznych w zakresie interpretacji zjawisk komunikacyjnych w mediach i nowych mediach. 
Zdobyte na naszym kierunku umiejętności i kompetencje pozwolą Ci na podjęcie pracy w: 
mediach (prasa, radio, telewizja, serwisy internetowe, media społecznościowe), 
agencjach reklamowych i działach promocyjno-reklamowych instytucji i firm 
wydawnictwach, agencjach public relations (PR), działach human resources (HR), 
firmach doradztwa personalnego (prowadzenie szkoleń w zakresie strategii komunikacyjnych, negocjacyjnych w biznesie). 

Język polski w komunikacji społecznej 

studia drugiego stopnia 
forma: studia stacjonarne 
profil studiów: ogólnoakademicki 
czas trwania: 2 lata (4 semestry) 
tytuł zawodowy: magister 
dyscyplina wiodąca: językoznawstwo 

 Jeśli chcesz połączyć polonistykę z dziennikarstwem, językoznawstwo z psychologią, wiedzę o kulturze z elementami socjologii, teorię z praktycznym zastosowaniem  – te studia są dla Ciebie. 

W programie studiów położono nacisk na kształcenie umiejętności i kompetencji w zakresie: 
komunikacji interpersonalnej, publicznej i medialnej, 
umiejętności retorycznych – skutecznej perswazji i argumentacji, 
tworzenia skutecznych relacji interpersonalnych – umiejętności negocjacyjnych i asertywnych, 
strategii komunikacyjnych, tworzenia i edycji tekstów, 
umiejętności analitycznych w zakresie interpretacji zjawisk komunikacyjnych współczesności, w tym w mediach. 
 
Program studiów przewiduje 120-godzinne praktyki zawodowe w miejscach takich jak: urzędy państwowe i samorządowe, instytucje medialne i wydawnicze, ośrodki kultury i oświaty, działy reklamy, promocji i public relations, działy zarządzania zasobami ludzkimi oraz szkolenia umiejętności komunikacyjnych w instytucjach państwowych i prywatnych firmach. 
 
Zdobyte umiejętności i kompetencje pozwolą Ci na podjęcie pracy w instytucjach życia publicznego i w prywatnych firmach, w tym: 
agencjach reklamy i public relations (PR),  
firmach doradztwa personalnego i działach human resources (HR),  
firmach zajmujących się prowadzeniem szkoleń w zakresie strategii komunikacyjnych i negocjacyjnych w biznesie, 
mediach (prasa, radio, telewizja, serwisy internetowe, media społecznościowe), 
instytucjach kulturowych i oświatowych oraz wydawniczych, 
instytucjach zajmujących się komunikacją i współpracą międzynarodową.